Rabu, 1 September 2010

Tentang Raye


(baju raye)Fesyen yg ter Rare dari dulu smpi skunk.Bergaya,smart,hensem..Tapi setahun 2 kali jer bnyak mcm ni..hehehheee..Fesyen baju ni gua rasa ada 1 jer yg menjadi kegilaan.tahun 90an baju melayu kotak-kotak.Fesyen waktu tu ikut band rapper tanahair kita 4U2C.Tapi mcm ner design pon baju melayu tetap rare...hehhehee.Selamat menyambut Aidilfitri.Maaf zahir batin..

(baju raye)Hahahaha.Ni skunk nyer dressup.Klau pi mna pon leh jumpa.Kat kmpung pon pkat-pkat nak tiru ikut fesyen ni.Adik-adik gua pon sama.hahahhahaa..Jean skinny lipat.Gua ingt fesyen GQ jer main lipat-lipat ni...heheehehhee.Kira raya tahun ni fesyen ni lak lah mengganas..

(baju raye)Waktu ni awal 2000.Gila the strokes.Fesyen yg smart lah.Masa ni kasut converse kulit mengganas.Sume mmber gua pakai.mcm-mcm colour.Masa ni pecah pala la.Gua layan beb sbb lebih kurang jer dressup ngn dulu.Cuma tambah jaket atau kmja lumberjack jer..Fesyen ni masih bertahan lagi smpi skang...Pi raye mana pon wa dres mcm ni..(suar jer masih biru lusuh)

(baju raye)Ni dia fesyen kegilaan gua.Dri tahun 90an smpai skang.Kenapa gua minat?Sbb bapa wa pon tau band ngn fesyen ni.Jadi dressup ni line clear la ngn wa...hhahhahaaa..Kalau dulu layan t.shirts putih ngn jean levis lusuh.Gempak abis beb.Jmpa awek lalu pun sekli siul dapat respon dah.ehhehheheee.Simple and smart pada gua la...Tapi gua tak la pkai jaket.Pi jln "raye" rumah awek pon sempoi jer...

(baju raye)Tu dia rock beb.Tengah 80an.Dulu umah gua tak der tv.Jadi nak tengok fesyen ni senang jer.P pasar pagi konpom leh jumpa.Waktu ni gua kcik lagi tapi da merasa la.Terpengaruh ngn pak sedara aku.Lagi satu klau p smbhyang raye pon leh jumpa.Seluar ketat gila beb.siap pkai plastic.hahhahahaaa..Fesyen ni gua tak lama ikut.Parents tak bagi lor..Tapi walaupun mcm ni dorg rambut mmg jaga.pakai cap pon cuma letak jer.condong depan skit.Alah style slash ar..hehheee.Masa ni la kasut Aliph berlambak di pasaran.Buckle mesti mau besar.hehhehe.Waktu ni kempen beli brg buatan malaysia yg pertama..Cinta buatan malaysia.lagu search beb..

(baju raye)Ni fesyen mmg smart abis.Ujung 80an-awal 90an pkai mcm ni gi jalan "raya.Habis org kampung cakap macam james bond.hhahaaaa..Ada gak yg cakap baru blik ngaji obersea.Pi umah awek tros bapa dia teruja nak wat menantu..hehheheheheee...Atok wa cukup minat fesyen ni.Dan wa penah try.Roblok wa lepas beb.hehhehheheee.(kngn pakai mcm ni msa tak der lesen drive)..

(baju raye)Retro 70an.Aku penah jumpa org dressup mcm ni time raye.Happening habis.Kalau dorg naik moto sume kenderaan lain slow jer.Gua pon tak tau nape..hehheeheee..Ni fesyen seberang dong.Rhoma Irama ayukkk goyang..Gua penah gak nk try.Tapi parents wa bantah sekeras-kerasnya.Di org ckp mcm colour lampu trafic lite...hehehhee

(Baju raye)Ni dia fesyen awal 90an.Time ni gua pon layan.hahhahhaa..Pi umah awek dressup mcm ni.pecah pala la waktu tu..Pantang dengar lagu jer.Abis mengeletar kaki tngan.yo,yo,o lah.Waktu ni ikon mc hammer ngn vanila ice dok mengganas..Tapi still smart gak.Orang tua kmpg ushar sambil tersenyum-senyum..hehhee.

(baju raye)Hari raya pertama dressup mcm ni leh gegar satu kampung..Pakai lak gi umah girlfriend/bakal mentua ker...confirm la kena hambat..hahhahhahaaaa.....Tapi gua blom pernah jumpa lagi la setakat ari ni..(hari rya pertama)

Butik paling meriah.sambutan hangat pelbagai bangsa.Pi lah time bila pon sesak.Oh zala,zara,sara.mmber cina aku mabok ngn brand ni.Ahdohyai...Zala punnnn....Sale!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan